Mamo, boli mnie brzuch!

Letnie wakacje dla małych i średnich przedsiębiorców zajmujących się turystyką
gastronomiczną to najważniejszy z punktu widzenia ich dochodów okres w roku.
Nierzadko te kilka miesięcy w roku to jedyny czas, kiedy mogą z nawiązką
podreperować swój stan posiadania i z ulgą doczekać kolejnych wakacji.
Jak skutecznie powalczyć o dobrego klienta (a przecież konkurencja jest ogromna)
który za rok wróci właśnie do Twojej restauracji/baru?
Jakich zasad powinnaś/powinieneś przestrzegać, szczególnie w okresie o wyjątkowo
wysokich temperaturach?
Poniżej prezentuję kilka porad które wydatnie pomogą odpowiedzieć na nurtujące
pytania i pozwolą podejmować właściwe decyzje:
1. Dobry kucharz
To przede wszystkim. Jeśli masz na zapleczu kuchennym
zdolnego kucharza to wiedz, że dla większości klientów ceny potraw w menu
mają wtórne znaczenie.
2. Świeże produkty
Jeśli już masz zdolnego kucharza to musisz mu zagwarantować świeże i
smaczne produkty, to jest oczywiste. Jak to mówią, z pustego kielicha…
3. Higiena
Jeśli te dwa warunki zostały spełnione to nie może zabraknąć właściwej
higieny i czystości o które będą dbali pracownicy Twojej restauracji. Na
zapleczu kuchennym, szczególnie w okresie wysokiego obłożenia praca wre
niczym u palacza lokomotywy parowej, który bez wytchnienia musi dokładać
łopatą ciężkie kilogramy węgla, aby napędzać te tony żelastwa. To samo dzieje
się za drzwiami oddzielającymi kuchnię od części dla gości. Kiedy My, czyli
goście siedzimy sobie na wygodnych fotelach popijając ulubiony trunek i
czekamy bez stresu na wymarzony posiłek, za ścianą obok trwa walka z
czasem, z wysoką temperaturą, z materią. Ogromny bałagan gwarantowany i
to nawet nie na koniec dnia, tylko już w trakcie przygotowywania posiłków.
Żeby mieć pewność, że potrawy które podamy klientowi do konsumpcji zostały
przygotowane w warunkach względnej czystości musimy od czasu do czasu
wykonać szybkie mycie.
Na przykład takim  rewelacyjnym środkiem do usuwania tłuszczów roślinnych
i zwierzęcych, olejów, smarów etc – zobacz  a i nierzadko szybką dezynfekcję –
tutaj świetnie sprawdzi się GERMEX SPRAY NEW , bezwzględnie zaś procedurę mycia i dezynfekcji musimy przeprowadzić po zakończonym dniu pracy.
W poprawnym wykonaniu procedur wydatnie pomoże nam odpowiednio dobrany sprzęt, wymagane minimum to dobra i trwała ścierka  lub czyściwo jednorazowego użytku  bez zestawu do mopowania również się nie obejdzie –

WÓZEK DO SPRZĄTANIA VILEDA ULTRASPEED 25L

WÓZEK DO SPRZĄTANIA VILEDA ULTRASPEED 25L

4. Higiena po raz drugi

Czysta kuchnia to jedna strona medalu, należy również zadbać o właściwą
higienę pracowników, jak i gości restauracji. Bezwzględne minimum to zawsze
uzupełnione dozowniki na mydło, ręczniki papierowe i papier toaletowy.
Warto, aby na kuchni znalazł się również preparat do szybkiej dezynfekcji rąk

5. Sprzęt

Wyposażenie zaplecza kuchennego jest nie mniej ważne jak dobry kucharz,
świeże produkty spożywcze i zachowanie właściwej higieny oraz czystości.
Zmywarka do naczyń WINTERHALTER, która w najważniejszym momencie
nie odmówi posłuszeństwa, czy też piec konwekcyjno-parowy  z którego
będą wyjeżdżały pyszne potrawy przygotowane przez mistrza.
Tak więc moi Drodzy, czynników które wpływają na pozytywne postrzeganie
naszej jadłodajni jest na pewno wiele, dość wspomnieć o skutecznym
marketingu.
Ja zaś w tym wpisie skupiłem się głównie na stronie, która jest
bliska memu sercu i branży którą się zajmuję. Bo przecież Kompleksowe
Zarządzanie Higieną zobowiązuje.
Dzisiaj to na tyle. Ja zmykam na urlop, Wam zaś życzę rezerwacji na miesiąc do
przodu. Kto wie, może i mnie przyjdzie się u Was posiłkować…a wtedy…bardzo chętnie to opiszę…
Pozdrawiam.
Wasz zawsze pomocny
Artur

 

2018-12-13T13:55:58+00:00